Douglas McCarthy

Douglas McCarthy od dwudziestu lat pracuje w muzeach, przy kolekcjach sztuki i w archiwach. Jako Collections Engagement Manager w Europeanie, wspiera misję Europeany poprzez współpracę z instytucjami partnerskimi w celu zaprezentowania ich kolekcji publiczności online. Jest gorącym zwolennikiem otwartego dostępu do dziedzictwa kulturowego, a jego obszary specjalizacji obejmują zarządzanie zbiorami cyfrowymi, prawa autorskie i licencjonowanie. Douglas jest również szanowanym badaczem i autorem w dziedzinie otwartego dostępu do dziedzictwa kulturowego. Od 2018 roku prowadzi z dr Andreą Wallace międzynarodowe badanie polityk i praktyk otwartego dostępu w sektorze GLAM. Douglas jest również redaktorem publikacji Medium – Open GLAM, dzieląc się spostrzeżeniami na temat otwartego dostępu i dziedzictwa kulturowego z perspektywy globalnej.

Sylwia Żółkiewska

Projektantka, artystka wizualna, ekspertka w obszarze nowych technologii dla kultury,  wykładowczyni (UW, PJATK). Pomaga instytucjom i organizacjom w projektowaniu użytecznych produktów cyfrowych (e-kursów, gier, aplikacji, serwisów www, multimediów). Współtwórczyni hackathonów kulturalnych: HackArt MNW, Hack w Archiwum NAC, Hackathon Filmu Interaktywnego FilmHack KARTA. Wielokrotna kuratorka, współorganizatorka i producentka FAM – Forum Aplikacji i Gier Mobilnych, unikalnego wydarzenia łączącego kulturę i technologie mobile. Laureatka Listy 100 Szerokiego Porozumienia na Rzecz Umiejętności Cyfrowych (2019). Autorka i współautorka licznych publikacji na temat nowych technologii m.in. książki pt. „Biznes w świecie mobile. Jak zaprojektować, wykonać i wypromować aplikację mobilną” (Poltext 2018), nominowanej do prestiżowej nagrody Economicus. Pisze o trendach technologicznych w sztuce i kulturze dla anglojęzycznego magazynu Contemporary Lynx, na Facebooku prowadzi fanpage Aplikacje mobilne w kulturze i edukacjiObecnie prowadzi badania dotyczące obrazu mobile, jego typologii, oddziaływania i percepcji w ramach swojej pracy doktorskiej przygotowywanej na wydziale Sztuki Nowych Mediów PJATK, a z Fundacją Culture Shock tworzy międzynarodowy projekt kulturalno-edukacyjny Mobile Culture. Więcej: www.zolkiewska.pl

Sylwia Zolkiewska

Dorota Orzeszek

Specjalistka ds. dostępności cyfrowej i user experience (UX), badaczka zainteresowana tematyką dostępności w interakcjach człowiek-komputer (HCI) oraz neuronauką (rozwój poznawczy i językowy). Prowadzi też warsztaty i wykłady na temat niepełnosprawności, dostępności, użyteczności i UX. Współpracowała m.in. z Centrum Cyfrowym, Instytutem Łączności, Narodowym Instytutem Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów i Zachętą – Narodową Galerią Sztuki

Agnieszka Kowalczyk

Od 2010 roku bada konsumentów i użytkowników, od 2014 projektuje doświadczenia. Od kilku lat specjalizuje się w projektowaniu UX dla branży medycznej tworząc rozwiązania dla personelu medycznego i pacjentów. Projektowała i prowadziła badania dla takich marek jak: Lux Med, Demant, Inter Cars, Booksy, Facebook, Orlen, Carrefour, Bank BZWBK, Bank Millennium, ING Bank Śląski. Doktorantka programu Management in New Technologies i asystentka badawczo-dydaktyczna w Akademii Leona Koźmińskiego. Uczy studentów (psychologii SWPS, informatyki społecznej AGH i etnologii UW) praktycznej strony projektowania User Experience. Chętnie dzieli się wiedzą podczas warsztatów i konferencji m.in. Elementarza UX, UX Poland czy WUD Trójmiasto. Po godzinach mentoruje (dareIT, Mentors4Teens) i pokazuje związek antropologii z projektowaniem w ramach ethno.WORKS

Jacek Staniszewski

Dyrektor, nauczyciel historii w właśnie otworzonej szkole DobraTu na warszawskie Woli. Do niedawna dyrektor szkoły podstawowej i liceum Akademia Dobrej Edukacji na Górczewskiej 13 w Warszawie. Od 1995 aktywny nauczyciel historii. Od 2010 mieszka w Warszawie, gdzie pracował w Pracowni Historycznej Instytutu Badań Edukacyjnych. Prowadzi zajęcia dla przyszłych nauczycieli w Szkole Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego. Od 2016 jest ambasadorem Euroclio. Prowadził wiele warsztatów za granicą. Uczestnik projektów międzynarodowych. Prowadzi blog doklasy.pl, w którym opisuje nietradycyjne sposoby nauczania historii oraz prowadzi podcast “Podcasterix”

Natalia Cetera

Historyczka sztuki, specjalizująca się w museum studies i kolekcjach cyfrowych, project managerka w Pracowni Otwierania Kultury (Centrum Cyfrowe). Od 8 lat zajmuje się wsparciem instytucji kultury w procesie digitalizacji zbiorów muzealnych, tworzenia cyfrowych kolekcji i angażujących wystaw online, bazujących na nowoczesnych technologiach. Współtworzyła cyfrowe zbiory Muzeum Narodowego w Warszawie, Muzeum Narodowego w Krakowie, Słowackiego Muzeum Narodowego czy National Gallery w Bułgarii na miedzynarodowej platformie Google Arts & Culture.

Artur Zochniak

Programista, szkoleniowiec. Miłośnik konkursów algorytmicznych, przemyślanej architektury oprogramowania i rozumienia bezpieczeństwa przez praktykę (hackme). Finalista hackathonu KGHM (z okazji 60-lecia kombinatu) w kategorii zastosowania uczenia maszynowego do analizy pracy maszyn ciężkich (SMG). Sprawca kilku technicznych inicjatyw dla młodzieży.

Jakub Skałecki

software & system architect, technical lead z doświadczeniem w różnych obszarach IT, w tym rozwoju produktów IT oraz machine learning. Specjalizuje się w optymalizacji procesów IT, rozwiązaniach SAAS. Pracuje w technologiach:

  • Machine Learning: Keras, TensorFlow, Scikit-Learn, Pandas, Numpy, Spacy, GloVe, Jupyter Notebook
  • Backend – Python, Asyncio, Aiohttp, Django, Flask, Sanic, Scrapy, Celery, RQ
  • Infrastruktura – Docker, Gitlab CI/CD, Redis, Postgresql, Nginx, Kubernetes, Elasticsearch, Bash
  • Monitoring – Sentry, Kibana, Grafana, Telegraf

Twórca bloga Rock-IT.

Maria Belka

Przedsiębiorczyni, konsultantka, publik speaker. Współzałożycielka i prezeska pionierskiej inicjatywy edukacyjnej Mentors4Starters. Współpracuje z firmami z branży IT oraz funduszami inwestycyjnymi. Uprzednio dyr. zarządzająca polskiego oddziału funduszu inwestycyjnego Prytek, prezeska spółki giełdowej BIT EVIL S.A. Zdobywała doświadczenie współpracując m.in. z ONZ oraz PE. Dwukrotna kuratorka warszawskiego hubu Global Shapers, inicjatywy WEF. Doktorantka z dziedziny Zarządzania i Finansów na SGH. Absolwentka Uniwersytetów w Genewie i w Birmingham. Wyróżniona na liście NEWEUROPE100 Challengers. Mentorka m.in. w Google Launchpad. Alumna LAP (18), Blackbox Connect (BBC 24) oraz Google Founders Academy. Członkini Rady Nadzorującej inkubator INQUBE przy UE we Wrocławiu oraz Rady ds. Przedsiębiorczości przy UŁ. Hiperpoliglotka.

Katarzyna Wszoła

Dyrektor Innowacji Grupa Veolia Polska. Innowator, Posiada ponad 10 lat doświadczenia w zakresie zarządzania innowacjami i R&D we współpracy z korporacjami, startupami i uczelniami technologicznymi. Specjalizuje się w efektywnym i skutecznym wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań, projektowaniu optymalnych procesów zarządzania innowacjami, oraz budowaniu kultury innowacyjności i rozwijaniu kompetencji innowacji. Uprzednio Dyrektor R&D Club budującego ekosystem innowacji z ponad 60 wiodącymi korporacjami i MŚP w Polsce, skupiając ponad 160 członków. Wiceprezes Stowarzyszenia SIMS, utworzonego przez wielofunkcyjne zespoły naukowców z 60 uczelni i instytutów badawczych w Polsce, zajmujące się zarządzaniem infrastrukturą naukowo-badawczą. Członkini Global Shapers Community realizowanego przez Światowe Forum Ekonomiczne. Szkolona z zakresu Zarządzania Infrastrukturą Badawczo-Rozwojową i Komercjalizacji w Instytucie Fraunhofera, Max Planck Gesellschaft, Politechnice Drezdeńskiej i IBM w Nowym Jorku; absolwentka Programu Komercjalizacji i Przedsiębiorczości na Uniwersytecie w Lund w Szwecji.

Zofia Dubowska-Grynberg

Historyczka sztuki, edukatorka. Przez 20 lat (do 2022) związana z Zachętą-Narodową Galerią Sztuki, kierowniczka działu edukacji. Autorka książek dla dzieci i młodzieży o polskiej sztuce współczesnej, kuratorka programów edukacyjnych do wystaw. Obecnie pracuje w Służewskim Domu Kultury.

JURY

Douglas McCarthy

Douglas McCarthy od dwudziestu lat pracuje w muzeach, przy kolekcjach sztuki i w archiwach. Jako Collections Engagement Manager w Europeanie, wspiera misję Europeany poprzez współpracę z instytucjami partnerskimi w celu zaprezentowania ich kolekcji publiczności online. Jest gorącym zwolennikiem otwartego dostępu do dziedzictwa kulturowego, a jego obszary specjalizacji obejmują zarządzanie zbiorami cyfrowymi, prawa autorskie i licencjonowanie. Douglas jest również szanowanym badaczem i autorem w dziedzinie otwartego dostępu do dziedzictwa kulturowego. Od 2018 roku prowadzi z dr Andreą Wallace międzynarodowe badanie polityk i praktyk otwartego dostępu w sektorze GLAM. Douglas jest również redaktorem publikacji Medium – Open GLAM, dzieląc się spostrzeżeniami na temat otwartego dostępu i dziedzictwa kulturowego z perspektywy globalnej.

Sylwia Żółkiewska

Projektantka, artystka wizualna, ekspertka w obszarze nowych technologii dla kultury,  wykładowczyni (UW, PJATK). Pomaga instytucjom i organizacjom w projektowaniu użytecznych produktów cyfrowych (e-kursów, gier, aplikacji, serwisów www, multimediów). Współtwórczyni hackathonów kulturalnych: HackArt MNW, Hack w Archiwum NAC, Hackathon Filmu Interaktywnego FilmHack KARTA. Wielokrotna kuratorka, współorganizatorka i producentka FAM – Forum Aplikacji i Gier Mobilnych, unikalnego wydarzenia łączącego kulturę i technologie mobile. Laureatka Listy 100 Szerokiego Porozumienia na Rzecz Umiejętności Cyfrowych (2019). Autorka i współautorka licznych publikacji na temat nowych technologii m.in. książki pt. „Biznes w świecie mobile. Jak zaprojektować, wykonać i wypromować aplikację mobilną” (Poltext 2018), nominowanej do prestiżowej nagrody Economicus. Pisze o trendach technologicznych w sztuce i kulturze dla anglojęzycznego magazynu Contemporary Lynx, na Facebooku prowadzi fanpage Aplikacje mobilne w kulturze i edukacjiObecnie prowadzi badania dotyczące obrazu mobile, jego typologii, oddziaływania i percepcji w ramach swojej pracy doktorskiej przygotowywanej na wydziale Sztuki Nowych Mediów PJATK, a z Fundacją Culture Shock tworzy międzynarodowy projekt kulturalno-edukacyjny Mobile Culture. Więcej: www.zolkiewska.pl

Sylwia Zolkiewska

Piotr Zientara

CEO i współzałożyciel Xfaang, lider społeczności WarsawJS. Były CTO, full-stack JavaScript i Ruby on Rails developer z 9-letnim doświadczeniem, były nauczyciel filozofii, edukator. Superconnector dla zespołów, znajduje sposoby na połączenie technologii ze sztuką.

Agnieszka Kowalczyk

Od 2010 roku bada konsumentów i użytkowników, od 2014 projektuje doświadczenia. Od kilku lat specjalizuje się w projektowaniu UX dla branży medycznej tworząc rozwiązania dla personelu medycznego i pacjentów. Projektowała i prowadziła badania dla takich marek jak: Lux Med, Demant, Inter Cars, Booksy, Facebook, Orlen, Carrefour, Bank BZWBK, Bank Millennium, ING Bank Śląski. Doktorantka programu Management in New Technologies i asystentka badawczo-dydaktyczna w Akademii Leona Koźmińskiego. Uczy studentów (psychologii SWPS, informatyki społecznej AGH i etnologii UW) praktycznej strony projektowania User Experience. Chętnie dzieli się wiedzą podczas warsztatów i konferencji m.in. Elementarza UX, UX Poland czy WUD Trójmiasto. Po godzinach mentoruje (dareIT, Mentors4Teens) i pokazuje związek antropologii z projektowaniem w ramach ethno.WORKS.

Dorota Orzeszek

Specjalistka ds. dostępności cyfrowej i user experience (UX), badaczka zainteresowana tematyką dostępności w interakcjach człowiek-komputer (HCI) oraz neuronauką (rozwój poznawczy i językowy). Prowadzi też warsztaty i wykłady na temat niepełnosprawności, dostępności, użyteczności i UX. Współpracowała m.in. z Centrum Cyfrowym, Instytutem Łączności, Narodowym Instytutem Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów i Zachętą – Narodową Galerią Sztuki

Aleksandra Czetwertyńska

Z wykształcenia polonistka, zawodowo od lat związana z edukacją i środowiskiem NGO. Koordynowała m. in. projekty edukacji filmowej (Filmoteka Szkolna. Akcja!), czytelniczej (Miłosz OdNowa), kulturalnej (Sztuka Zaangażowania). Członikini zarządu Centrum Cyfrowego, kieruje zespołem Otwartej Edukacji i prowadzi Spółdzielnię Otwartej Edukacji „SpołEd”, która zajmuje się zachęcaniem do otwartości szkół i bibliotek. Prowadzi warsztaty i szkolenia z tworzenia otwartych zasobów i wykorzystania nowoczesnych technologii w szkole.

Karolina Vyšata

Historyczka sztuki, kuratorka, animatorka kultury. Od 2006 roku związana z Zachętą – Narodową Galerią Sztuki. Współpracowała z Muzeum Narodowym w Warszawie, Galerią Bunkier Sztuki w Krakowie, Uniwersytetem Dzieci, Uniwersytetem Jagiellońskim, Narodowym Archiwum Cyfrowym. Kuratorka i realizatorka programów edukacyjnych i wystaw sztuki współczesnej (m.in. Galeria Kuluary, PKiN Warszawa, 2002–2005; Klub Miłośników Sztuki, Zachęta, 2006–2008; „Z mojego okna widać wszystkie kopce”, Bunkier Sztuki, 2015 (współkuratorka); „Aurelien Froment/Krzysztof Pijarski. Moire”, Bunkier Sztuki, 2016 (współkuratorka); „Grupa Twożywo. Prze\T/rwanie”, 66P we Wrocławiu, BWA w Bielsku Białej, BWA w Zielonej Górze, 2021/2022; „Grupa Twożywo. ISTnienie”, Instytut Polskie w Dusseldorfie, 2022). Autorka i kierowniczka projektów z zakresu edukacji kulturalnej, m.in.: „Labo(a)rtorium. Edukacja kulturalna w Bunkrze” (2013), „Posz(t)ukiwanie. Edukacja kulturalna w Bunkrze” (2015), projekt sztuka24h.edu.pl, Galeria Bunkier Sztuki w Krakowie, 2011-2018. Aktualnie kierowniczka działu dokumentacji i biblioteki w Zachęcie – Narodowej Galerii Sztuki w Warszawie.